Kitajski zen (čan) – Učenje ne-učenja

Kitajski budizem je bil že zelo razvit, ko je v 6. stol. na Kitajsko prišel prvi živi Buda, 28. indijski patriarh in prvi kitajski patriarh Bodhidharma, ki je prinesel Budov pečat razsvetljenja in ga predal domačinu Hui Koju, drugemu kitajskemu patriarhu zena, ki se je na Kitajskem sprva imenoval čan

Kitajski zen (čan) - Učenje ne-učenja 1

Darilo ob nakupu nad 75 €

Za vse nakupe nad zgoraj navedenim zneskom podarimo žepni kristal po naši izbiri.

Darilo bo samodejno dodano

24.65

7 Uporabnikov si trenutno ogleduje ta izdelek!
  • Kitajski zen (čan) - Učenje ne-učenja 2 Brezplačna poštnina za vsa naročila nad 65€

Možnosti plačila:

Kitajski zen (čan) - Učenje ne-učenja 3

Opis

Kitajski budizem je bil že zelo razvit, ko je v 6. stol. na Kitajsko prišel prvi živi Buda, 28. indijski patriarh in prvi kitajski patriarh Bodhidharma, ki je prinesel Budov pečat razsvetljenja in ga predal domačinu Hui Koju, drugemu kitajskemu patriarhu zena, ki se je na Kitajskem sprva imenoval čan (chan). Šesti kitajski patriarh Hui Neng (prvi Kitajec, ki je bil živi Buda) je prenehal s predajo patriarhata enemu samemu učencu in ga predal kar 43-im in ti njegovi učenci so položili temelj za dvesto let zlate dobe kitajskega zena. Na začetku drugega tisočletja pa se je zen na Kitajskem povsem utopil v daoizmu. Knjiga predstavi pol tisočletja razvoja zena na Kitajskem, poudarek pripovedi pa je na življenju in delu Bodhidharme in Hui Nenga, prvih dveh velikanov zena.

Iz Bodhidharmove Pridige prebujenja
Smrtnik je vsak, ki se odpove transcendenci v korist tuzemskega, v kateri koli od njegovih neštetih oblik. Buda pa je tak, ki najde prostost v sreči in nesreči. Njegova moč je tolikšna, da ga karma ne more več obvladovati. Ne glede na karmo, ki jo ima, jo Buda pretvori. Zanj nebo in pekel nista prav nič. V primerjavi z Budovim zavedanjem, ki v vse prodre od zunaj in od znotraj, je smrtnikovo zavedanje zamegljeno. Če niste povsem prepričani, kaj morate storiti, raje ne delujte. Ko namreč začnete delovati, začnete tavati skozi rojstva in smrti in obžalovati, da se niste raje zatekli k modrosti. Revščino in stisko ustvari napačno razmišljanje. Da bi doumeli ta um, morate delovati brez delovanja. Šele takrat boste lahko videli stvari iz Tathagatovega zornega kota.

Dodatno

Kitajski zen (čan) - Učenje ne-učenja 4Lastnosti

Teža 0.40 kg
avtor

leto-izida

2009

format

20,0 x 14,0 cm

st-strani

284 strani

vezava

Mehka vezava

isbn

9789616654494

proizvajalec