Kaj pa če je vaš sodelavec vampir?
Vampirske organizacije lahko ustvarijo izjemne stvari in nagrabijo kupe denarja, vendar so destruktivne za ljudi, ki v njih delajo, pogosto pa tudi za družbo kot celoto.
Knjiga »Čustveni vampirji v službi« je namenjena vsem, ki se v poklicnem življenju srečujejo z napornimi sodelavci, šefi, z vsemi tistimi, ki nam s svojim nenavadnim, obremenjujočim obnašanjem onemogočajo uspešno opravljanje dela in konstruktivno delovno okolje.
Čustveni vampirji razmišljajo impulzivno in neracionalno, nenehno prežijo na plen. Njihove (potencialne) žrtve se jih lahko ubranijo le z modrostjo, premišljenostjo, taktičnostjo, diplomatskim pristopom in doslednostjo.
Izginjanje tabujev, spreminjajoče se vrednote, permisivna vzgoja, zanikanje klasičnih avtoritet in druge družbene spremembe v zadnjih desetletjih so omogočile, da pogosteje zaznavamo »drugačne« ljudi, sodelavce tudi v naših poklicnih okoljih. Srečujemo osebe, ki sebe in svet doživljajo drugače, ki zagovarjajo družbene norme, ki so nam tuje. Njihovi neobičajni čustveni odzivi nas vsakič znova presenetijo, saj se nam ne zdijo logični ne po vsebini ne po intenziteti. In prav to je največja nevarnost emocionalnih vampirjev: da nas posrkajo, čustveno izpraznijo, izrabijo in po uporabi zavržejo.
Kot vedno pri obravnavi tovrstne tematike avtor ne ponuja instant rešitev, ker tudi čustveni vampirji niso enoznačni. Odlično je strukturiral vsebino, saj uvodoma svetuje, da bralci najprej ugotovimo, kateremu tipu osebnosti pripadamo. Ali smo »uporniki«, »rivali« ali »pripadniki«. Prav tip osebnosti odločilno vpliva na izbiro metod obravnavanja težavnih sodelavcev – vampirjev, ki jih srečujemo. Pa ne samo to, tudi obseg in tip škode, ki jo različne vrste vampirjev lahko pozročijo različnim tipom osebnosti, se razlikujeta.